Povratak na popis članaka

Postoji veza između dobrog sna i prehrane

27. rujan 2019.

Dosadašnje studije pokazale su važnu ulogu vitamina i minerala u rastu i razvoju te normalnim tjelesnim funkcijama, uključujući spavanje.

Jedno od nedavnih istraživanja predstavljeno na godišnjem sastanku Američkog društva za prehranu pokazalo je da postoji veza između prehrane te količine i kvalitete sna. Pojedinci koji su u prosjeku spavali manje od 7 sati na dan i/ili imali nekvalitetan san također su unosili i manje količine vitamina B6, B12, niacina i D te magnezija, kalcija i cinka. Dodatnim ispitivanjima potrebno je utvrditi uzročno-posljedičnu vezu, a do tada otkrivamo kako je svaki od ovih nutrijenata povezan sa spavanjem.

Vitamin B6

Vitamin B6 je potreban za pretvorbu aminokiseline triptofan u serotonin – neurotransmiter često nazivan ,,hormonom sreće’’ koji sudjeluje i u regulaciji sna.

Vitamin B12

Vitamin B12 pomaže održavanju živčanih i krvnih stanica zdravima te u stvaranju energije, a njegov nedovoljan unos se može negativno odraziti na kvalitetu sna.

Vitamin D

Vitamin D ima brojne uloge u tijelu, od apsorpcije kalcija do zaštite imuniteta, a istraživanja pokazuju da je njegova niska razina povezana s lošijom kvalitetom sna.

Magnezij

Ovaj esencijalni mineral pomaže tijelu u stvaranju hormona sna - melatonina. Također, ublažava napetost mišića i živčanog sustava.

Kalcij

Kalcij ima ulogu u REM fazi spavanja - fazi koja se najčešće povezuje sa snovima.

Cink

Novija istraživanja pokazuju da cink ima ulogu u regulaciji sna i pamćenja.

Niacin

Zdrava razina niacina važna je za mozak i ostale dijelove središnjeg živčanog sustava, a nedovoljan unos može utjecati na spavanje.

 

Newsletter
Primajte besplatno preporuke i savjete o zdravom načinu života na svoj email
Zatvori

Vaša privatnost i osobni podaci su nam bitni. Sukladno novoj Općoj uredbi o zaštiti podataka ažurirali smo našu Izjavu o zaštiti osobnih podataka

Kako bi se osigurao ispravan rad ovih web-stranica, ponekad na vaše uređaje pohranjujemo male podatkovne datoteke poznate pod nazivom kolačići.

Više o Izjavi o zaštiti osobnih podataka i pravilima korištenja kolačića pročitajte ovdje.

Postavke o kolačićima možete urediti i/ili ažurirati ili obrisati prilikom svakog posjeta našoj stranici. O svemu više pročitajte u Izjavi o zaštiti osobnih podataka i pravilima korištenja kolačića.

Facebook messenger (like page)
Sendgrid

Google analytics