Povratak na popis članaka
Farmaceut preporučuje

Kalcij - mineral bez kojeg ne možemo

26. veljača 2018.

Kalcij je mineral izrazito važan za kosti i mišiće, ali i razinu energije u organizmu. Idealno ga je kombinirati s vitaminom D koji doprinosi normalnoj apsorpciji i razini kalcija u krvi. Dnevno biste ukupno trebali unijeti 800 mg kalcija.

Najbolji izvori kalcija su mliječni proizvodi, no kalcij je zastupljen i u namirnicama kao što su sitna plava morska riba, orašasto voće, suho voće, zeleno povrće, brokula, poriluk, kelj, alge, tofu i sjemenke sezama. Danas se na policama trgovina često možemo susresti i sa sokovima, mlijekom, jogurtima i žitaricama obogaćenim kalcijem. Iako je moguće pažljivo izbalansiranom prehranom unijeti potrebnu količinu kalcija, mnogi se odlučuju za dodatke prehrani, a često je to i savjet liječnika.

Izbor dodataka prehrani je vrlo širok. Pripravci s kalcijevim karbonatom su obično visoko dozirani, a preporuka je uzimati ih uz obrok za bolju apsorpciju. Preparati kalcijevog citrata su često niže dozirani, ali se nešto bolje apsorbiraju i mogu se uzimati neovisno o obroku.

Ivana Čolak, mag. pharm.

Newsletter
Primajte besplatno preporuke i savjete o zdravom načinu života na svoj email
Zatvori

Vaša privatnost i osobni podaci su nam bitni. Sukladno novoj Općoj uredbi o zaštiti podataka ažurirali smo našu Izjavu o zaštiti osobnih podataka

Kako bi se osigurao ispravan rad ovih web-stranica, ponekad na vaše uređaje pohranjujemo male podatkovne datoteke poznate pod nazivom kolačići.

Više o Izjavi o zaštiti osobnih podataka i pravilima korištenja kolačića pročitajte ovdje.

Postavke o kolačićima možete urediti i/ili ažurirati ili obrisati prilikom svakog posjeta našoj stranici. O svemu više pročitajte u Izjavi o zaštiti osobnih podataka i pravilima korištenja kolačića.

Facebook messenger (like page)
Sendgrid

Google analytics