Povratak na popis članaka
Mala škola vitamina, minerala i dodataka prehrani

B vitamini

20. srpanj 2017.

Kad je riječ o B vitaminima, naziv B kompleks često zbunjuje – jel je riječ o jednom vitaminu ili više njih? U početku se mislilo da se radi o jednom vitaminu koji postoji u ekstraktima riže, jetre i kvasca. Kasnije su znanstvenici utvrdili da ti ekstrakti zapravo sadrže nekoliko različitih vitamina, iako je svaki dobio svoje ime, poznatiji su po broju dodanom iza slova B. Danas se zna da skupina B vitamina obuhvaća 8 vitamina s brojnim funkcijama u tijelu.

B vitamini aktivni su u opskrbi tijela energijom i od životne su važnosti za metabolizam masti i proteina. Osim toga, važni su za normalan rad živčanog sustava i održavanje tonusa mišića u probavnom sustavu, a ništa manje važna nije niti njihova uloga u očuvanju zdravlja kose, kože i noktiju.

Nedostatak vitamina B relativno je čest, osobito kod osoba starijih od 50 godina jer se pojedini nutrijenti u starijoj dobi ne mogu dobro apsorbirati. Manjku ovih vitamina osobito pogoduju poremećaji probavnog sustava poput gastritisa koji dovode do malapsorpcije, a nedostatak B vitamina se može pojaviti i kod redukcijskih dijeta, vegetarijanske prehrane te pretjerane konzumacije alkohola. Na manjak vitamina B skupine može ukazivati i umor, razdražljivost te problemi s kosom, kožom i noktima.

Vitamin B1 (tiamin)

Doprinosi normalnoj psihološkoj funkciji, normalnoj funkciji srca, normalnom funkcioniranju živčanog sustava, normalnom metabolizmu stvaranja energije

Prirodan izvor: svinjetina, meso, iznutrice, zob, smeđa riža, žitarice, lisnato povrće, krumpir

Vitamin B2 (ribovlafin)

Doprinosi normalnom metabolizmu željeza, normalnom metabolizmu stvaranja energije, održavanju normalnih crvenih krvnih stanica, održavanju zdrave kože, održavanju normalnih sluznica, održavanju normalnog vida, normalnom funkcioniranju živčanog sustava, smanjenju umora i iscrpljenosti, zaštiti stanica od oksidativnog stresa

Prirodan izvor: mliječni proizvodi, banane, kukuruz, šparoge, iznutrice, jaja, meso, žitarice, povrće

Vitamin B3 (niacin)

Doprinosi normalnoj psihološkoj funkciji, normalnoj funkciji živčanog sustava, normalnom metabolizmu stvaranja energije, održavanju zdrave kože, održavanju normalnih sluznica, smanjenju umora i iscrpljenosti

Prirodan izvor: meso, riba, iznutrice, povrće, žitarice, orasi, gljive

Vitamin B5 (pantotenska kiselina)

Doprinosi normalnim mentalnim sposobnostima, normalnoj sintezi i metabolizmu steroidnih hormona, vitamina D i nekih neurotransmitera, normalnom metabolizmu stvaranja energije, smanjenju umora i iscrpljenosti

Prirodan izvor: meso, brokula, avokado

Vitamin B6 (piridoksin) 

Doprinosi normalnoj psihološkoj funkciji, normalnoj sintezi cisteina, normalnom metabolizmu homocisteina, bjelančevina i glikogena, normalnom metabolizmu stvaranja energije, normalnoj funkciji imunološkog sustava, normalnom funkcioniranju živčanog sustava, regulaciji hormonske aktivnosti, smanjenju umora i iscrpljenosti, normalnom stvaranju crvenih krvnih stanica

Prirodan izvor: meso, riba, orašasti plodovi, povrće, cjelovite žitarice, banane

Vitamin B7 (biotin)

Doprinosi normalnoj psihološkoj funkciji, normalnom funkcioniranju živčanog sustava, normalnom metabolizmu makronutrijenata, normalnom metabolizmu stvaranja energije, održavanju zdrave kose i kože, održavanju normalnih sluznica

Prirodan izvor: žumanjak, meso, jetra, povrće, žitarice, kikiriki

Vitamin B9 (folna kiselina)

Doprinosi normalnoj psihološkoj funkciji, normalnoj sintezi aminokiselina, normalnoj funkciji imunološkog sustava, normalnom metabolizmu homocisteina, normalnom stvaranju krvi, smanjenju umora i iscrpljenosti, rastu majčinog tkiva tijekom trudnoće, ima ulogu u procesu dijeljenja stanica; dodatnim unosom folne kiseline povećava se razina folata majke, niska razina folata majke rizičan je faktor za razvoj oštećenja neuralne cijevi kod fetusa u razvoju; koristan učinak se postiže dodatnim dnevnim unosom od najmanje 400 μg folne kiseline tijekom najmanje jednog mjeseca prije i tri mjeseca nakon začeća

Prirodan izvor: žumanjak, jetra, lisnato povrće, žitarice, kikiriki, tjestenina, kruh, naranče

Vitamin B12 (cijanokobalamin)

Doprinosi normalnom funkcioniranju živčanog sustava, normalnoj psihološkoj funkciji, normalnoj funkciji imunološkog sustava, normalnom metabolizmu stvaranja energije, normalnom metabolizmu homocisteina, normalnom stvaranju crvenih krvnih stanica, smanjenju umora i iscrpljenosti, ima ulogu u procesu dijeljenja stanica

Prirodan izvor: meso, jaja, riba, mliječni proizvodi

SUPLEMENTACIJA VITAMINIMA B KOMPLEKSA PREPORUČUJE SE KOD POVEĆANIH POTREBA ZA VITAMINIMA B SKUPINE, SPORTAŠIMA TE OSOBAMA IZLOŽENIM STRESU.

 

Newsletter
Primajte besplatno preporuke i savjete o zdravom načinu života na svoj email

Slanjem Vaše e-mail adrese dajete suglasnost tvrtci Milsing d.o.o. da na Vašu e-mail adresu šalje obavijesti o novim proizvodima i uslugama, a koju suglasnost možete u svako doba povući. Za više informacija u vezi obrade Vaših osobnih podataka kliknite na https://naturalwealth.com.hr/zastita-osobnih-podataka/.