Vaš broj 1 dodatak prehrani
Povratak na popis članaka
Intervju

Natural Wealth sport: Razgovarali smo s Mateom Parlov Koštro

03. ožujak 2022.

Atletičarka Matea Parlov Koštro istrčala je nedavno novi hrvatski rekord na 5000 metara, i to za 16:10:06. Bila je čak 22 sekunde brža od dosadašnjeg najboljeg rezultata. Dvadeset i devetogodišnja trkačica Matea lani je postigla i najbolji hrvatski plasman na Olimpijskim igrama, kada je riječ o ženskom maratonu. Osvojila je 21. mjesto te kao 6. europljanka ušla u cilj u teškoj disciplini u kojoj vladaju afričke trkačice i trkači. Maratonsku dionicu od 42,195 kilometara doslovno je 'preletila' za 2:33,18, što nije njezino najbolje vrijeme, ali su uvjeti na trci bili ekstremno teški. Trka je počela u 6 sati ujutro kako bi uhvatili nešto hlada, a temperature su bile toliko visoke da je, Parlov, kako je sama kasnije ispričala, trčala doslovno s ledom na glavi te zalijevajući se cijelim putem.

Koliko je bilo zahtjevno trčati u takvim vremenskim uvjetima? Kako se uopće možete pripremiti za takve vrućine? Kako ste se hidrirali, jeli uoči trke, pa i tijekom natjecanja?

Bilo je jako zahtjevno istrčati maraton na visokoj razini u takvim uvijetima. Organizatori su osigurali svakih nekoliko kilometara okrepne stanice s osobnom okrepom, vodom i ledom kako bi nam što više pomogli. Također, u cilju su nas čekali hladni ručnici i bačve s ledom kako bi što prije došli k sebi. Jako je teško pripremiti se za takve vremenske uvijete jer ako trenirate u istim takvim uvijetima odnosno na visokoj temperaturi i vlagi, vaše sposobnosti padaju i ne možete održati kvalitetu treninga. Prije Olimpijskih igara bila sam na visinkim pripremama u Livignu, a zatim sam dvanaest dana prije otputovala u Japan kako bih se aklimatizirala i pokušala prilagoditi uvijetima koji su nas čekali na utrci. Prije same utrke sam unosila dosta tekućine i magnezija jer sam i prije utrke bila suočena s grčevima zbog ekstremno visoke temperature i vlage za vrijeme treninga.

Kako su izgledale vaše pripreme za samu Olimpijadu koja je bila, možemo reći, svojevrsna 'kruna' vaše karijere? I što su te pripreme podrazumjevale? Koliko treniga, odlazak na visinske pripreme...?

Pripreme za Olimpijski maraton su krenule već nakon istrčane norme u Valenciji. Sve je bilo podređeno olimpijskom maratonu tako da sam i ostale utrke odrađivala iz treninga. Treniram svaki dan, a četiri dana u tjednu imamo po dva treninga dnevno. U bazičnom periodu pretrčim oko 180 kilometara tjedno, a u tjednu u kojem skupljam najviše kilometara prije maratona pretrčim i više od 190 kilometara. Visinske pripreme odrađujem ljeti u prekrasnom Livignu koji je na samoj granici sa Švicarskom tako da neke duže i brže treninge odradim i na St Moritzu. Zimske pripreme odrađujem u Portugalu. Ove godine sam se pripremala u Monte Gordu.

Ove godine istrčali ste rekord na 5000 metara. Kako, pak, izgledaju pripreme za tu udaljenost? Koliko se razlikuju treninzi za trke od 5000 metara od, primjerice, priprema za maraton? Bazira li se program na ukupnoj kilometraži ili ste više orijentirani na takozvanim 'brzim' treninzima?

Za utrku na 5000 metara se nisam pripremala, već sam ju istrčala kao malo brži trening prije maratona za koji se pripremam. Jako često koristim utrke i prvenstva Hrvatske umjesto tempo trčanja ili nekih bržih dionica jer mi se lakše motivirati na utrci nego na treningu. Naravno da to znači da često dođem umorna na utrku i da je sasvim normalno da neću svaki puta pobijediti, no ako mi takva utrka posluži kao sredstvo za postizanje nekog većeg cilja onda se isplati odraditi ju. Ova utrka nam se sjajno uklopila u pripreme za maraton, pa smo je odlučili iskoristiti. Inače, treninzi za ovu disciplinu se značajno razlikuju od maratonskih treninga jer ipak zahtjevaju malo brže i kraće dionice od dionica koje radim u maratonskom treningu.

U životu svakog trkača važnu ulogu ima prehrana. Koliko pazite na prehranu? Imate li neki poseban režim prehrane?

Prehrana mi je jako važna stavka uz sami trening i zato sam se odlučila za suradnju s nutricionistima iz Nutrivisiona. Pazim da sve nutrijente unosim iz cjelovitih namirnica što znači da svakodnevno sama pripremam obroke. Prehrana mi je fleksibilna i raznovrsna, a najviše pažnje posvećujem punjenju glikogena prije samog maratona, tako da mi nutricionisti prije utrke pošalju plan punjenja s preciziranim namirnicama i količinom koju moram unijet.

Dodaci prehrani također su gotovo, pa neophodni u vrhunskom sportu. Što od tih preparata redovito uzimate? Poznato je da u sportovima izdržljivosti žene osjete pad željeza, imate li možda s tim problema ili ne?

Nažalost, zbog ograničenog budžeta nisam imala priliku uzimati dodatke prehrani. Najčešće sam uzimala željezo jer mi se zbog napornih treninga krvna slika jako naruši i magnezij nakon intenzivnijeg treninga. Jako sam sretna što imam priliku surađivati s Natural Wealthom jer smatram da kao maratonka, koja pretrči velik broj kilometara na visokoj razini, ne mogu unijeti dovoljno mikro i makro nutrijenata kroz prehranu, pa je izuzetno važno nadomjestiti ih dodacima prehrani.

Rekreativcima je trčanje svojevrsni ispušni ventil, a što vama predstavlja trčanje?

Za mene trčanje nije samo fizička aktivnost. Kroz trčanje dajem dio sebe drugima i pokušavam prenijeti sve što osjećam, svoju osobnost, karakter i strast prema trčanju ne samo kroz utrku nego i kroz trening, kroz objave na društvenim mrežama. Jako me veseli što ljudi to prepoznaju i što sam nekima i inspiracija. Htjela bih da ljudi spoznaju da ako zaista vjerujete u nešto i ako ulažete puno truda, ljubavi i strasti da ćete sigurno doseći svoj cilj.

Fotografije: privatni albumi
Newsletter
Primajte besplatno preporuke i savjete o zdravom načinu života na svoj email
Zatvori

Vaša privatnost i osobni podaci su nam bitni. Sukladno novoj Općoj uredbi o zaštiti podataka ažurirali smo našu Izjavu o zaštiti osobnih podataka

Kako bi se osigurao ispravan rad ovih web-stranica, ponekad na vaše uređaje pohranjujemo male podatkovne datoteke poznate pod nazivom kolačići.

Više o Izjavi o zaštiti osobnih podataka i pravilima korištenja kolačića pročitajte ovdje.

Postavke o kolačićima možete urediti i/ili ažurirati ili obrisati prilikom svakog posjeta našoj stranici. O svemu više pročitajte u Izjavi o zaštiti osobnih podataka i pravilima korištenja kolačića.

Facebook messenger (like page)
Sendgrid

Google analytics